ROCA TINYOSA (Manresa)

El recorregut te una distancia de 7,7km que es pot fer tranquil-lament amb 2'30hores, amb un desnivell acumulat de 88m.

Recorregut que surt del barri de Cal Gravat de Manresa, i va als camps de conreu de Viladordis, passat per darrera la caserna  dels Mossos d'Esquadra i travessant per un túnel l'autovia i seguin recte.

Baixem per un corriol que surt a l'esquerra del camí i anirem seguin a la dreta una sequia, que ve del Parc de l'Agulla, fins que la perdem uns metres abans d'arribar a una masia.

quant se'ns acaba el camí girem a l'esquerra fins a la carretera que va a Viladordis, on girem a la dreta, per agafar el camí mes avall, barrat per una barrera, que surt just a la corva.

Passarem per entre els camps de la Masia Les Mercetes, que divisem a la nostre esquerra i mes endavant travessem per un pont, l'autopista la C16.

Girem a l'esquerra una vegada passat el pont i ens endinsem  al bosc.

Recorreguts uns 400m trobem que el camí pren una forta baixada seguit d'una corva suau  a la dreta. A la mateixa curva a l'esquerra segueix un camí que a uns pocs metres mes enllà, es converteix en un corriol. L'agafem i el seguirem, anant molt amb compta, per lo a prop  que va al penya-segat. En un punt on es trova un roca a la dreta, amb un fort desnivell als peus, on podrem gaudir de  tot un recorregut bastant ampli del riu Llobregat, es el punt de La Roca Tinyosa,

Seguim el corriol, que tot el recorregut va a prop del penya-segat, fins a trobar un camí a la nostra esquerra, que deixarem per seguir recte, per girar a l'esquerra i tornar a passar per sota l'autopista.

Prenem direcció W, per travessar els camps de conreu de El Grau, i sortir a la carretera de Manresa Viladordis, que girem a la dreta per anar a passar a l'altra costat de la carretera, per el pas de vianants mes amunt. Enfilem direcció a el Tort, que el veurem anunciat al inici de la pista que tenim al deban, i arribarem fins al final, retrobant a la nostra dreta el pas suterrani que hem passat al inici del recorregut. Ara sols tenim que anar desfent el camí d'inici per arribar al punt de sortida.

Track aplicació BERGFEX

Roca Tinyosa

Riu Llobregat

Sequia de la sona de conreu de Viladordis

Cami després de la Roca Tinyosa

Camí de darrera la caserna dels Mossos d'Esquadra

Ca La Carlina d'el Grau

Camí que baixa als camps de conreu de Viladordis